- ۰ نظر
- ۲۷ تیر ۹۵ ، ۱۸:۲۰
۱۶ تاکتیک انکارناپذیر در مذاکره
حالا بیش از هر زمان و هر چیز دیگر تاکیتکهای مذاکرات موفق لازمهی بازاریابی، فروش، و راهبرد خلاقانه است؛ نه تاکتیکهای قدیمی و تاریخگذشتهی “آدمهای پشت میزنشین”. با این وجود، هنوز یک چیز در دنیای کسب و کار تغییر نکرده است؛ شما به آن چه سزاوار هستید نمیرسید، بلکه به چیزی خواهید رسید که بابت آن مذاکره میکنید. پس بروید و با مذاکره، آن چه را میخواهید بهدست آورید. در این جا ۱۶ تاکتیک انکارناپذیر مذاکره بدون هیچ شرح و بسطی آورده شده است.
۱.خواسته یا نتیجهی مورد انتظار آن سوی مذاکره را دریابید و از آن با آغوش باز استقبال کنید.
۲.نمایندهی راستین همان بازاری باشید که محصولات اش را عرضه میکنید.
۳.بدانید وقت به نفع شما یا علیه شما میگذرد.
۴.هرگز میانگین تفاوت قیمت را پیشنهاد ندهید و نپذیرید.
۵.داستانتان(محصولتان) را بفروشید، نه ارزشهای(معرفی) خودتان را.
۶.وقتی به نظر میرسد دارید میبازید، چوب حراج نزنید، بلکه خلاق باشید.
۷.مذاکره اصلا به معنی عدالت یا انصاف نیست. فقط به معنی مذاکره است.
۸.گذشته را توضیح دهید ولی آینده را بفروشید.
۹.با درایت از بنبست خارج شوید.
۱۰.اولین پیشنهاد قیمت را شما بدهید.
۱۱.آدمها را سعی کنید به دقت بشناسید، نه مواضعشان را.
۱۲.مخالف و مخالفت را به سرعت خلع سلاح کنید.
۱۳.وقتی بحث شخصی میشود، سریع به موضوع مذاکره برگردید.
۱۴.حقیقت ناراحتکنندهی سنگربندی را بپذیرید.
۱۵ . مذاکرات اصلا با ماموریت تحقیق و تخریب انجام نمیشوند.
۱۶.هنر رسیدن به توافق در واقع تمرکز روی نتیجه است.
تبلیغات اینترنتی ارغوان
تنها مرکز کاملترین تبلیغات اینترنتی در ایران
09198136110
نظریه مزیت نسبی ریکاردو
نظریه مزیت نسبی ریکاردو به درستی میگوید که چنانچه کشوری به سطح موجود فناوریاش بسنده کند و بپذیرد که نمیتواند از آن فراتر رود، به نفع آن کشور است که در چیزهایی تخصص پیدا کند که در تولیدشان به طور نسبی بهتر است.
اما آنگاه که کشوری بخواهد با گذر از وضع موجود، فناوری پیشرفتهتری کسب کند تا بتواند کارهای پیچیدهتری انجام دهد که در شرایط موجود، فقط از عهده معدودی کشورها برمیآید، بهعبارت دیگر، آنگاه که توسعه اقتصادی را هدف قرار دهد، نظریه ریکاردو فرو میپاشد.
نظریه ریکاردو نظریهای است برای کشورهایی که شرایط موجود را میپذیرند، نه برای کشورهایی که میخواهند شرایط موجود را تغییر دهند.